Rebel

REVIEW

Deze film dompelt de kijker onder in de harde realiteit van het conflict in Syrië. Elk verhaal, van elke individu, werd naar voren gebracht. Dit werd gebracht door krachtige/meeslepende beelden en muziek met een diepe betekenis.

Rebel brengt niet enkel geweld en conflicten naar voren, maar het gaat ook over liefde, hoop en chaos. Het toont aan dat zelfs in moeilijke tijden, de mens blijft vechten voor hun vrijheid.


Deze recensies hebben mijn voorkeur: 
    Na elke recensie te lezen kan ik mij niet 100% achter een recensie zetten. Elke recensie        heeft wel iets waar ik akkoord of niet akkoord mee ga.

    Als ik toch een recensie zou moeten zeggen waar ik het meeste achtersta, is het dan toch        wel deze van StampMedia.

    In deze recensie kun je lezen dat Adil El Arbi en Bilall Fallah hun eigen creativiteit konden        uiten in beeldmateriaal.
    De combinatie van dans en de versterkende muziek had zeker en vast een impact op de        film.

Deze recensie volg ik het minst omdat:

    Ik volg het minst de recensie van News Monckey. Zij beweren dat er vaker overbodige            scènes aan te pas kwamen. Ik ben niet akkoord omdat ik vind dat elke scène een                    meerwaarde biedt aan de film.

Ik vond de film één van de krachtigste, op vlak van beeld, die ik ooit gezien heb. Ook hebben de regisseurs veel aandacht geschonken voor de details en de diepgaande personages. 
Ook vond ik 'Rebel' zeer aangrijpend en ontroerend. De boodschap over de oorlog en alles daarrond kwam hard binnen.

4/5
⭐⭐⭐⭐


(Ik kan geen afbeelding uploaden.)



REFLECTIE

Ik vond het leuk om eens een film te bekijken in plaats van een boek te lezen. Ik lees sowieso niet graag boeken, dus vond ik het leuk om eens iets anders te doen. 
De recensie lezen vond ik ook een leuk concept. Zo bekijken we alle commentaren ook eens van een ander perspectief.
Ook vond ik de opdracht in klas met de theatertekens zeer leuk. Ik vond het interessant om te zien dat je nog kon verder denken over de film. Welke symbolen er zijn, waarom ze iets op een bepaalde manier naar voren brengen, waarom er bepaalde scènes bij zitten...

Reacties

  1. Je intro is aantrekkelijk om te lezen.. Voor je argumentatie uit de recensies is het iets te beperkt. Hier was er nog wat meer motivatie nodig.
    Fijn dat je de opdracht kon appreciëren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Iene miene mutte: bericht 1

bookstagram: nooit meer van Colleen Hoover

Leesverslag 2: bericht 2