Wie is Lily Bloom?

Wie is Lily Bloom?

Nooit meer van Colleen Hoover
Interview met Lily Bloom (de hoofdpersonage)

Goeiedag Lily, dankjewel dat u de tijd hebt genomen voor dit interview. Ik ben zeer benieuwd naar uw ervaringen in het boek 'Nooit meer'. 

Kunt u ons iets meer vertellen over uzelf?

Ja hoor, mijn naam is dus Lily Bloom en ik ben de hoofdpersonage in het boek 'Nooit meer'. Ik ben iemand die zeer onafhankelijk en vastberaden is. Ook zie ik mezelf als een avontuurlijk iemand. Ik hou van kunst en ik werk als schilder.

Kunt u ons wat meer vertellen over je relatie met Ryle Kincaid en Atlas Corrigan?

Beide jongens zijn zeer belangrijk voor mij in mijn leven. 
Ryle is charmant en succesvol, maar heeft ook een duister kantje. Hij is emotioneel instabiel en het is moeilijk om met hem te leren omgaan in de relatie.
Terwijl Atlas eigenlijk mijn jeugdvriend is en hij heeft een speciaal plekje in mijn hart (en dat zal ook altijd zo blijven). Hij begrijpt me op een manier die niemand anders kan en ik heb een zeer sterke connectie met hem.

Hoe zijn de relaties gegroeid/veranderd tijdens het verhaal?

Met Ryle had ik een relatie met veel passie en vol liefde. Na verloop van tijd werd het steeds moeilijker en brak onze relatie eigenlijk af. Ryle werd agressief in onze relatie naar mij toe. Ik besefte dat ik in gevaar was en dat ik bij hem weg moest. 
Op het moment dat ik weg wou van Ryle, kwam Atlas weer in mijn leven. Ik kwam erachter dat ik ergens wel meer gevoelens had voor hem dan ik dacht. Door de moeilijke relatie met Ryle werd onze vriendschap sterker en werd het langs beide kanten duidelijk dat we meer voor elkaar voelden.

Het boek bracht serieuze onderwerpen naar boven, zoals geweld en mentale gezondheid. Hoe bent u hier mee omgegaan?

Het was heel erg moeilijk om toe te geven en te beseffen dat ik in een gewelddadige relatie zat. Ik dacht altijd dat mij dit nooit zou overkomen, maar ik kwam tot het besef dat je dat niet in de hand hebt. Niemand is immuun voor zulke situaties. Ik moest mezelf beschermen. Het zoeken naar hulp was zeer belangrijk om er terug bovenop te geraken en terug mezelf te vinden.

Wat was het moeilijkste aan de situatie waarin u zat?

Het moeilijkste was om te beslissen wat het beste voor mij was en voor mijn toekomst. Ik hield echt van Ryle dus was het moeilijk voor mij om hem los te laten. Ik moest eerst zorgen dat ik eerst terug van mezelf ging houden voor ik opnieuw van iemand anders zou kunnen houden. 
Dit avontuur was een hele rollercoaster van angst, liefde, verdriet en twijfels. Uiteindelijk was het wel de beste beslissing die ik ooit heb genomen. 

Welke boodschap wou u de lezers geven met uw verhaal?

Ik hoop dat de lezers de ernst inzien van huiselijk geweld. Ook hoop ik als het gebeurd bij iemand met een giftige relatie, dat ze de persoon verlaten en durven hulp aan te nemen. Niemand verdient het om mishandeld te worden. Als u in zo'n situatie zit, moet u de hoop blijven inzien voor een betere toekomst.

Bedankt voor dit interview, Lily Bloom. Heeft u nog een laatste boodschap voor de lezers?

Blijf altijd je zelf en zorg ook goed voor jezelf. Wees niet bang om je te laten horen. Blijf geloven in jezelf en in je eigen kunnen. Wees niet bang om een hoofdstuk af te sluiten en helemaal opnieuw te beginnen.


Heel erg bedankt voor dit interview en uw wijze woorden. Hiermee hoop ik dat u mensen hebt kunnen raken. Veel succes nog in de toekomst!

Reacties

  1. Je stelt interessante vragen. Ze geven een inkijk in het personage. Jammer dat je geen cover en reflectiebericht toevoegde.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Iene miene mutte: bericht 1

bookstagram: nooit meer van Colleen Hoover

Leesverslag 2: bericht 2