Adres onbekend

 De quiz was een goede voorbereiding op het toneelstuk. Zo wist ik hoe de Duitsers dachten en hoe de Amerikanen dachten over de oorlog.
Ik dacht dat het een saai theaterstuk ging zijn, want oorlog interesseert me niet helemaal. Ik kijk wel eens graag toneelstukken, maar doe dat niet vaak. 
Ik vond het heel goed gespeeld. Ik vond het beste stuk wanneer Max te horen kreeg dat z'n zus gestorven was en dat zijn vriend de Duitser niet heeft geholpen. Ik vond het zeker een meerwaarde dat ze het speelden omdat je hun gevoelens dan kon aflezen en meevolgen. 
Het stuk gaat 2 kanten op. Maarten is gestorven en Max heeft ervoor gezorgd dat hij gestorven is. Er is dus geen happy end.
Het ontroerde mij dat Maarten niet wou helpen met zijn vriend en dat hij zei dat hij eigenlijk zijn vriend niet meer was. Na dit toneelstuk zou ik wel meer willen gaan kijken naar een toneelstuk. Ik vond het goed dat we vooraf info kregen in de les Nederlands.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Iene miene mutte: bericht 1

bookstagram: nooit meer van Colleen Hoover

Leesverslag 2: bericht 2